Kos Isi Semula Minuman Berkarbonat Juga Sudah Naik.

image

Kakak ipar aku berniaga jual burger dan minuman berkarbonat. Memandangkan Perdana Menteri yang kita cintai itu telah memansuhkan sepenuhnya subsidi gula maka segala keperluan yang berkaitan turut juga mendapat kesannya. Peniaga kecil akan terus terhimpit dengan kebaikan pemansuhan subsidi gula ini.

image

Bila botol air berkarbonat sudah kosong kakak ipar aku akan ke kedai ini untuk membeli isi semula airnya. Kenaikan harga sebanyak 20 sen telah dikuatkuasakan oleh syarikat ini bermula 1 November 2013.

Pelbagai lagi kenaikan harga bakal kita hadapi lepas ini. Semoga kita tabah dalam perbelanjaan seharian.

Ejam Othman

Saya Ejam atau nama sebenarnya Mohd Hairulnizam Bin Othman adalah seorang blogger separuh masa. Kini berkhidmat untuk rakyat jelata. Minat menulis dan merakam gambar sesuai dengan tagline blog ini "Setiap Gambar Ada Cerita". Hubungi atau kenali saya lebih lanjut. Saya juga menyediakan ruang Advertorial berbayar di blog ini.

You may also like...

9 Responses

  1. Zuan says:

    pada yang dok ngan famili, tak rasa lagi la kot.hehe

    • Ejam Othman says:

      Yang telah punya famili sendiri sangat terasa dgn bebanan kenaikan harga barangan sekarang…

      • Zuan says:

        saya ada customer yang sudah berkeluarga dan pendapatan seisi keluarga untuk satu bulan tak sampai 2000. bukan nak cerita tak elok, cuma simpati kerana tahap gaji di malaysia masih tahap yang tak berapa bagus

  2. titan says:

    wah..tu pun naik gakk..

  3. Dianaa says:

    habis semuanya nak naik. orang pun naik angin

  4. deno says:

    lepas ni tak perlu minum dah air tu… air kosong lebih sihat^^

  5. Aniq Bukhary says:

    Kena berjimat la lepas nie. gula dah naik.. 🙂

  6. Ain says:

    Gula naik harus kurangkan pggunaan gula lepas ni….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.