Minum Dulu Baru Bayar.

image

Ibu bapa bila bawa anak-anak bersama ke pasaraya memang akan berhadapan dengan situasi anak tidak beri kerjasama dan mula meragam. Memberi upah agar berkelakuan baik dan bertenang semula sementara urusan beli-belah selesai adalah perlu.

Untuk Haq dan Aqil biasanya kena pastikan Haq bertenang dahulu sebab Aqil jarang meragam.

image

Minuman botol kecil begini biasanya jadi tumpuan Haq maka itulah pilihan agar dia tenang. Selalunya masing-masing diberikan seorang sebotol sahaja dan baki yang lain harus disimpan untuk bukti di kaunter pembayaran. Apa boleh buat kenalah bagi mereka minum dulu baru bayar. Bukannya tak bayarkan.

Ejam Othman

Saya Ejam atau nama sebenarnya Mohd Hairulnizam Bin Othman adalah seorang blogger separuh masa. Kini berkhidmat untuk rakyat jelata. Minat menulis dan merakam gambar sesuai dengan tagline blog ini "Setiap Gambar Ada Cerita". Hubungi atau kenali saya lebih lanjut. Saya juga menyediakan ruang Advertorial berbayar di blog ini.

You may also like...

5 Responses

  1. Putri says:

    Setuju! Mak saya pun selalu buat trick macam ni untuk kami swaktu kecil… dapat satu botol air terus tenang hehe..

  2. KiD says:

    ahhhaaaaa… jangan tak bayar masa kat kaunter sudah.. ada juga berlaku macam ni, tapi aku cakap kena lepas bayar dulu baru boleh minum.. hehehehe

  3. ohcikgu says:

    biasalah tu.

    nama pun budak-budak kann..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.